BuzzadorBLOG

onsdag 10 augusti 2011

Lite skryt bara...



Det är nämligen så att jag har gått ner 11 kg i vikt sedan februari! Jag bantar inte nämnvärt utan har slutat äta kaffbröd till vardags ( istället smörgås till kaffet) och inget godis heller. Jag äter helt vanlig mat men inte så mycket av feta såser och annat onyttigt. Men livsnjutare som jag är så passar jag på att äta gott när jag är på fest och andra bjudningar, också på semesterresor har jag ätit av det som jag tycker är gott och även onyttigt. Efter att jag t.ex. varit på semesterresa så håller jag genast igen lite extra när jag kommit hem att jag får bort kilot eller kilona som jag gått upp. Jag väger faktiskt mig flera gånger i veckan och ser till att kilona hålls borta. Målet är att gå ner en par, tre kilo till, men jag har inte bråttom utan det får rulla på i långsam takt. Det som är lite besvärligt att alla mina kläder nästan ramlar av mig, jag behöver inte öppna knappar och dragkedjor utan kan dra på bara. Nej, snart är det väl dags att köpa lite nya mindre kläder men jag vågar inte riktigt ännu utan hittar längst in i garderoben lite gamla urväxta kläder som jag plockar fram!

1 kommentar:

  1. Vet hur det känns! Det känns jäkligt bra. Tror också på sättet att gå ner långsamt och få in nya matvanor och minska sötbehovet. Kaffebröd, godis, läsk och det som innehåller mycket mjöl och socker är farligast. Gå ner i vikt är en sak men svårast är att behålla den sedan. Just nu har jag klarat det men det är en evig kamp. Lycka till..../inger

    SvaraRadera